- Mieszkaniec, który ma potrzebę skorzystać z takiej usługi siada przed komputerem i łączy się z osobą, która zna język migowy i nas reprezentuje. Później tłumacz przekazuje nam informacje w jakiej sprawie mieszkaniec się zgłosił. Mieliśmy już jednego mieszkańca, który z tej usługi korzystał i był bardzo zadowolony, bo wiadomo, że taka osoba ma trudność w załatwieniu sprawy w urzędzie, to i stres dla mieszkańca, który chce załatwić sprawę i dla urzędników, którzy nie znają języka migowego i próbują zrozumieć taką osobę i jej pomóc. Zakupy w sklepie zrobi, bo artykuły weźmie z półki, a np. w urzędzie jest już gorzej. Jesteśmy jednym z nielicznych urzędów, który taką usługą dysponuje. - mówi Marcin Orzeszek, burmistrz Ząbkowic.
Z usługi mieszkańcy skorzystają w godzinach pracy urzędu: w poniedziałek od 8.00 do 18.00, wtorek-piątek od 8.00 do 15.00. W sprawach innych niż urzędowe usługa dostępna jest od 8.00 do 20.00 w dni robocze. Żeby połączyć się z tłumaczem mieszkaniec będzie potrzebował: laptopa, komputera, tabletu z dostępem do kamerki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.