Koleją do Warszawy i Krakowa

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Gazeta Ząbkowicka

Koleją do Warszawy i Krakowa - Zdjęcie główne

Trasa kolejowa biegnąca przez Kamieniec ma być gruntownie zmodernizowana. | foto Gazeta Ząbkowicka

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Twoje Linie Kolejowe od grudnia mają kursować na trasie Jelenia Góra-Kraków przez nasze stacje kolejowe. To nie wszystko, w planach też modernizacja odcinka Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki i połączenia go z Warszawą.

Już od rozkładu 2020/21 mają zacząć kursować pociągi TLK Szczeliniec relacji Jelenia Góra- Warszawa przez Nową Rudę, Kłodzko, Nysę, Opole, Częstochowę i TLK Sudety relacji Jelenia Góra-Kraków przez Kamieniec Ząbkowicki i Ząbkowice Śląskie, Nysę, Prudnik, Racławice Śląskie, Kędzierzyn Koźle, Katowice. Informację tę podało Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na zapytanie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Jeszcze nie wiadomo, czy pociągi pojadą codziennie.

 

Konstruują rozkład

- W nowym rozkładzie jazdy edycji 2020/21 zaplanowano pociąg TLK Szczeliniec w relacji Warszawa Wschodnia-Jelenia Góra-Warszawa Wschodnia przez stacje: Częstochowa, Opole Gł., Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko Gł., Wałbrzych Gł. - informuje Jakub Kapturzak, zastępca dyrektora departamentu kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury. - Należy jednak pamiętać, że projekt rocznego rozkładu jazdy edycji 2020/21 jest w trakcie konstrukcji, a jego ostateczny kształt może się zmienić. Nie wiadomo również, czy pociąg pospieszny Sudety będzie połączeniem jedynie sezonowym, czy też będzie kursować cały rok.

 

 

Elektryfikacja magistrali

Szykuje się modernizacja linii kolejowej biegnącej przez Kamieniec Ząbkowicki.

- Cieszę się, że po kilkuletnich zmaganiach o ustalenie ich właściciela ostatecznie wiemy, że w ramach rewitalizacji trasy kolejowej Kamieniec Ząbkowicki-Nysa cały ciąg komunikacyjny zostanie gruntownie przebudowany. Rewitalizacji i podwyższeniu będą też poddane cztery wiadukty, aby magistrala - po elektryfikacji - spełniała wymagania stawiane kolejom dużych prędkości. To bardzo dobra wiadomość, bo decyzja o gruntownej modernizacji tej trasy staje się faktem. PKP przygotowuje już dokumentację na tę strategiczną inwestycję. Znajdziemy się na jednej z najważniejszych krajowych kolejowych arterii (tzw. szprycha nr 8). Będą one powstawać w ramach wielkiego projektu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny - mówi kamieniecki wójt Marcin Czerniec. - Cały wąwóz zostaje oczyszczony zarośli i pochylonych drzew. Zniszczone mosty zostaną zrewitalizowane przez spółki PKP. Gmina ze swojej strony przystąpiła do zamontowania barier ochronnych zniszczonych przez wandali i prac remontowych na górnej części mostów. Liczne akty wandalizmu na tych obiektach, a właściwie ich usuwanie, kosztowało nas jak dotąd daleko ponad 100 000 zł. Nie niszczmy tego, za co wszyscy zapłaciliśmy. Wykonamy na mostach nowe bariery, oczyścimy nawierzchnię główną, zlikwidujemy zakrzaczenia wokół, a na ceglanych balustradach wykonamy wiele koniecznych prac remontowych.

 

Szprycha nr 8

Dzięki planowanym inwestycjom spółek Centralnego Portu Komunikacyjnego (patrz ramka) i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 8 podróż z Warszawy do Nysy skróci się o półtorej godziny (i wyniesie 3 godz. 15 min). Zelektryfikowany ma zostać odcinek Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki. 

- Korzyści dla pasażerów jest więcej. Nysa i Kłodzko zostaną włączone do sieci połączeń dalekobieżnych - mówi Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. - Szprycha nr 8 poprawi dostępność transportową woj. śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego, zapewniając szybsze podróże między miastami w rejonie i do stolicy.



Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE