reklama

Hejnowicz, Krajewski i influencerzy w kulinarno-detektywistycznej podróży po Dolnym Śląsku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: ZW

Hejnowicz, Krajewski i influencerzy w kulinarno-detektywistycznej podróży po Dolnym Śląsku - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJuż w najbliższą sobotę o godz. 11:30 w TVP2 zadebiutuje trzeci sezon programu „Górna półka smaku” – niezwykłego połączenia kulinarnego show i fabularnego kryminału. Tym razem widzowie zobaczą Orsona Hejnowicza i Marka Krajewskiego w zupełnie nowej odsłonie – na pokładzie foodtrucka, przemierzających Dolny Śląsk w poszukiwaniu smaków, ludzi i tajemnic.
reklama

W nowej serii Orson Hejnowicz, znany z zamiłowania do eksperymentów kulinarnych, stworzy wyjątkowe dania w stylu streetfood z lokalnych produktów – m.in. sałatkę z chwastów, souvlaki z jelenia, churrosy piernikowe, samosy z kozim serem czy pizzę sowiogórską.

Tymczasem Marek Krajewski powraca do niedokończonej powieści, którą widzowie pamiętają z pierwszej edycji programu. Niespodziewanie jego komputer zostaje zablokowany przez tajemniczych influencerów. Aby odzyskać dostęp do tekstu, pisarz musi w każdym z odwiedzonych miejsc odnaleźć literę – element hasła prowadzącego do rozwiązania zagadki.

reklama

Trzeci sezon ‘Górnej półki smaku’ opowiada dość absurdalną, ale mam nadzieję, że uroczo absurdalną historię o tym, jak Marek Krajewski stracił dostęp do swojej powieści. Pomagają mu w tym influencerzy i Orson Hejnowicz, z którym stają się niespodziewanymi sojusznikami 
– mówi Krajewski.

Foodtruck, smaki i ludzie Dolnego Śląska

Jak podkreśla Orson Hejnowicz, formuła nowego sezonu to jego żywioł: Z czym kojarzy się foodtruck? Ze streetfoodem, który uwielbiam! Nawet jeśli wywodzę się z fine diningu, to te dania można doskonale przełożyć na wersję uliczną, opartą na lokalnych produktach. Pokazujemy miejsca, ludzi i smaki, które sprawiają, że Dolny Śląsk znów tętni życiem po powodzi z 2024 roku.

reklama

W każdym odcinku bohaterowie spotykają lokalnych producentów, restauratorów, artystów i naukowców, którzy inspirują ich do działania. Gośćmi programu są również znani influencerzy podróżniczy i kulinarni, m.in.: Adriana Marczewska (@adriana_marczewska), Martyna Żmuda-Trzebiatowska (@zdrowostki), Jakub Wencek (@tanczacachmura), Iza i Aga (@wroclawkobiecymokiem), Krystian i Agnieszka (@wolnymkrokiem), Kamil Brycki (@kamil_brycki), Mario i Aga (@ahoj.przygodo.ahoj), Małgorzata Szumska (@travels_with_szumeg), Ania i Martyna (@nie.tylko.zdrowostki).

Gotowanie z Orsonem to czysta przyjemność. Mimo że pracowaliśmy w małym foodtrucku, czułam się jak w profesjonalnej kuchni
– przyznaje Adriana Marczewska.

reklama

Program z misją

Choć nowy sezon nie odnosi się wprost do tragedii powodzi z 2024 roku, jego twórcy podkreślają, że „Górna półka smaku” ma być formą wsparcia dla regionu – zachętą, by wracać na Dolny Śląsk, odkrywać go na nowo i wspierać lokalnych ludzi oraz przedsiębiorców.

Tegoroczna edycja została zrealizowana m.in. w: Bolesławcu, Jeleniej Górze, Walimiu i Górach Sowich, Kłodzku, Bardzie, Stroniu Śląskim, Lądku-Zdroju, Międzylesiu i Międzygórzu.

reklama
Artykuł pochodzi z portalu klodzko24.eu. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo