Od sierpnia 2020 r. za pomocą bonu rodzice mogą płacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w Polsce. Mogą nim pokryć należność np. za zimowisko, pobyt dziecka na kolonii, wycieczce czy obozie.
Bon może też służyć do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami, przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty
– Iwona Kowalska-Matis - rzecznik prasowy ZUS województwa dolnośląskiego
Choć czasu na wykorzystanie bonu było dużo, nie wszyscy to zrobili. Rodzice z województwa dolnośląskiego aktywowali do tej pory 232,7 tys. bonów z 323,3 tys. im przysługujących i zrealizowali nimi płatności na kwotę 145,2 mln zł. W całości wykorzystali ponad 202 tys. bonów.
Przeczytaj również: Jakie ulgi i świadczenia dla rodzin w 2022?
Kto może dostać bon?
Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu „Rodzina 500 plus”. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i z tego powodu 500 plus im nie przysługuje.Na jedno dziecko przysługuje bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością potwierdzoną odpowiednim orzeczeniem rodzice mogą liczyć na dodatkowy bon, również w wysokości 500 zł.
Jak aktywować bon?
Bon turystyczny można aktywować na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Rodzic lub opiekun dziecka do 18. roku po potwierdzeniu swoich danych otrzymuje na PUE indywidualny kod płatności, który podaje podmiotowi turystycznemu podczas dokonywania transakcji. Wówczas na telefon komórkowy rodzica przychodzi sms z jednorazowym kodem autoryzacyjnym potwierdzającym płatność bonem.Bonem turystycznym można płacić wielokrotnie, aż do wyczerpania jego kwoty. Nie podlega on wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.
Gdzie można płacić bonem?
Płatności bonem przyjmuje 29,5 tys. podmiotów w całej Polsce. W naszym regionie jest ich 2270. Ich lista jest dostępna na stronach bonturystyczny.gov.pl, pot.gov.pl oraz polska.travelW przypadku pytań o bon turystyczny, jego aktywację i płatności rzeczniczka dolnośląskiego ZUSu zachęca do kontaktu ze specjalną całodobową infolinią pod numerem telefonu 22 11 22 111. Działa przez cały tydzień.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.