Mieszkanka powiatu ząbkowickiego była przekonana, że wymienia wiadomości ze szwagierką. Przestępca wykorzystał skradzione wcześniej dane do konta na portalu społecznościowym i podszywając się pod osobę jej bliską poprosił o pieniądze na opłacenie zakupów. Kobieta nic nie podejrzewała, gdyż wcześniej podobna sytuacja miała już miejsce. Dwukrotnie wygenerowała kod BLIK i podała oszustowi na komunikatorze, zatwierdzając wypłatę. Zorientowała się dopiero kiedy rozmawiając ze szwagierką zapytała o zwrot pożyczonych na zakupy pieniędzy. W ten sposób 51-latka „zasiliła” konto oszusta kwotą ponad 700 zł.
Policja przypomina, że takich sytuacji można uniknąć - wystarczy, że będziemy stosować kilka ważnych zasad:
> należy stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto, zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS
> zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory, najlepiej zadzwonić do takiej osoby
> pamiętajmy, aby sprawdzać dane transakcji przed jej potwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie)
> trzeba chronić swój telefon oraz szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.