Akcja ta skierowana jest głównie do seniorów, ale nie tylko, ponieważ ofiarą cyberoszustwa może stać się każdy z nas.
Warto znać zagrożenia i pułapki które zastawiane są w sieci. Za pomocą sztucznej inteligencji, oszust ma wiele możliwość aby nas zwieść. Akcja #ZnamTeNumery opiera się ona na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. W rolę oszusta wcielają się inicjatorzy kampanii. W ten niestandardowy sposób uświadamiają, jak zaawansowane są możliwości sztucznej inteligencji i ostrzegają przed związanymi z nią potencjalnymi zagrożeniami.
„Emerytura na maxa”, to rodzaj potencjalnego oszustwa na które może dać nabrać się senior i jeden z elementów przeprowadzanej akcji. Senior po obejrzeniu w sieci filmiki, który wydaje się być wiarygodny, klika w dostępny link, który przekierowuje go na stronę akcji, gdzie dowiaduje się, że mógł stać się ofiarę potencjalnego złodzieja tożsamości czy pieniędzy. Dzięki temu, w przyszłości będzie mógł uniknąć podobnych pułapek.
- 20 listopada br. rozpoczyna się drugi etap kampanii, który będzie polegał na emisji spotu i materiałów graficznych z wyjaśnieniem, jak działają oszuści wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI). Jest to etap, w którym Policja będzie bezpośrednio zaangażowana poprzez swoje działania informacyjno-edukacyjne skierowane do seniorów – informuje Biuro Prewencji KGP.
W patronat nad tą kampanią społeczną zaangażowały sięm.in. magazyny „Przyjaciółka” i „100 rad” oraz „Głos Seniora”, Poczta Polska, Radio Pogoda (Grupa Agora).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.