Odcinek Bardo-Ząbkowice ma mieć długości ok. 14 km. Powstaną tam dwa węzły drogowe: Ząbkowice Śląskie Wschód na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385 oraz Bardo na połączeniu z obecną DK8. Wybudowanych zostanie pięć mostów, w tym cztery pełniące również funkcje przejść dla zwierząt, siedem wiaduktów nad drogą ekspresową oraz wiadukt nad linią kolejową.
To już czwarty odcinek dolnośląskiej S8, który jest w fazie przetargu. Wciąż niepewny jest los odcinak Bardo-Kłodzko. Dotychczas nie zdecydowano nawet którędy będzie on przebiegał. Ten odcinak, przez Góry Bardzkie, od wielu miesięcy jest traktowany po macoszemu. Drogowcy z GDDKiA nie złożyli nawet wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Prace są wciąż na etapie projektowanie przebiegu nowej ekspresówki. Drogowcy twierdzą, że wybór wariantu przebiegu drogi zostanie wybrany po przeanalizowaniu połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Tym argumentem zasłaniają się od roku.
Być może teraz, po zmianie ekipy rządzącej coś w tej materii przyspieszy, zwłaszcza że w Sejmie powstał parlamentarny zespół, który ma nadzorować i pilnować wszystkich większych inwestycji na Dolnym Śląsku, w tym drogowych tj. rozbudowy autostrady A4 Wrocław-Legnica oraz budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław - Kłodzko. Utworzyli go posłowie Koalicji Obywatelskiej, Polski 2050 Szymona Hołowni, PSL-u i Lewicy. Zespół liczy 22 posłów i 7 senatorów, a jego szefem został Michał Jaros, przewodniczący PO na Dolnym Śląsku. Wśród członków są m.in. posłowie z okręgu wałbrzyskiego: Monika Wielichowska, Sylwia Bielawska, Aleksandra Leo, Marek Chmielewski, Agnieszka Kołacz-Leszczyńska, Izabela Mrzygłocka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.