- Pełna przejezdność na wszystkich przebudowywanych odcinkach pasa drogowego planowana jest na dzień 1 września - mówi nam Maciej Brandys, główny specjalista ds. budownictwa i inwestycji w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich. - Pozostałe roboty konieczne niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia zostaną zakończone w trzecim kwartale 2022 r. - dodaje.
Było kiepsko
Wcześniej ul. Kamieniecka na odcinku od skrzyżowania z ul. Bolesława Chrobrego do skrzyżowania z ul. Kłodzką posiadała liczne ubytki nawierzchni. Stan techniczny chodników oraz kanalizacji burzowej wymagał pilnej przebudowy. Ul. Kłodzka natomiast na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dolnośląską do przebudowanego łącznika drogi wojewódzkiej nr 382 (do posesji nr 14) wymagała przebudowy z uwagi na stan techniczny nawierzchni jezdni, chodników, poboczy i kanalizacji burzowej. Do tego do zrobienia były prace naprawcze i konserwatorskie na zabytkowym moście św. Jana.
W postępowaniu przetargowym za najkorzystniejszą uznano i wybrano ofertę złożoną przez firmę Eurovia Polska SA z Kobierzyc, która zaoferowała się, że remont zrobi za 7 mln. 95 tys. zł. W przetargu brała udział jeszcze jedna firma - Berger Bau Polska sp. z o.o., która jednak wyceniła swoje prace na aż 8 mln. 948 tys. zł. W połowie listopada 2021 r. ruszył remont tych dwóch ważnych w Ząbkowicach ulic. Prace zostały podzielone na 3 etapy: odcinek ulicy Kamienieckiej od skrzyżowania z ulicą Bolesława Chrobrego do skrzyżowania z ulicą Kłodzką; odcinek ulicy Kłodzkiej od wulkanizacji do skrzyżowania z ulicą Kamieniecką; odcinek ulicy Kłodzkiej od skrzyżowania z ulicą Kamieniecką do skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej i Dolnośląską.
Niespełna rok
Eurovia na remont miała 10 miesięcy. I mimo przeciwności losu, w terminie się mieści.
Podczas prac budowlanych na ul. Kłodzkiej naprzeciw Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Ząbkowicach Śląskich odkryto tzw. Bramę Kłodzką. To cenny zabytek, pochodzący z pierwszej połowy XVI w. Brama Kłodzka była jedną z czterech bram wjazdowych do miasta. Pozostałe to Wrocławska, Srebrnogórska i Ziębicka. Wpisane były one w mury miejskiej i stanowią ich najstarszą część. W szyi bramnej zbierała się też biedota żebrząca, córy Koryntu, które generalnie stacjonowały wokół murów miejskich, na tzw. okólnicach, stanowiących drogi dookoła miasta wzdłuż murów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.