Pracownicy Twierdzy Srebrna Góra nazywają tę inwestycję jedną z największych przygód we współczesnej historii srebrnogórskch fortyfikacji. Most będzie miał 25 m długości, 12,5 m wysokości i 4,4 m szerokości.
Do wtorku, 10 maja do Srebrnej Góry dojedzie cały transport drewna potrzebny do odbudowy czterech mostów fortecznych na odcinku Donjon – Dzieło Rogowe na Twierdzy Srebrna Góra.
Jeszcze dwa miesiące temu nikt w Polsce nie był w stanie zrealizować zamówienia. Kryzys w dostępności surowców budowlanych, a także duże przekroje belek (32x32 cm czy 24 x 42 cm) i ilość materiału – 190 m3 – zmusiły do poszukiwania dostawcy poza granicami naszego kraju. - Finalnie mamy sukces. Drewno jedzie do nas z Niemiec, dzięki zaangażowaniu wykonawcy robót budowlano konserwatorskich - firmy Castellum. Belki rozładowywane są na parkingu pod Twierdzą, i skrupulatnie wwożone niemal pojedynczo do Twierdzy. Jak oni to zbudowali 250 lat temu. Szacunek - cieszą się pracownicy srebrnogórskiej Twierdzy.
Wartość robót budowlano-konserwatorskich to 12 887 694,00 zł. Prace mają się zakończyć w lutym 2024 roku.
Rekonstrukcja mostu została oparta o wyniki badań historycznych Grzegorza Podrucznego. Wśród nich jest najwierniejsze źródło - inwentaryzacje twierdzy autorstwa kapitana i plac majora Bornsteadta powstałe w latach 1776-77, po ukończeniu głównych dzieł obronnych twierdzy.
Czytaj także:
Czytaj także:
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.