Powiat Ząbkowicki. Internetowi oszuści nie odpuszczają, teraz “atakują” na messengerze. Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji tłumaczy na czym polega popularna teraz metoda wyłudze: Oszuści aby zachęcić użytkowników do „kliknięcia” w aktywny link, wykorzystują już zainfekowane konta naszych znajomych oraz atrakcyjny tekst, który wzbudza naszą ciekawość. Często treść wiadomości sugeruje, że ktoś umieścił w sieci nasze zdjęcia lub film na którym jesteśmy.
Jakie są skutki uboczne kliknięcia w zainfekowany link? W najgorszym wypadku wirusem zostanie ”zarażony” komputer lub smartfon. Po kliknięciu w link następuje przekierowanie do strony internetowej z wyglądu przypominającej stronę logowania popularnego serwisu społecznościowego.
Problem jednak polega na tym, że aby odtworzyć film, musicie zainstalować brakujące wtyczki lub po prostu zalogować się. Możecie nagle stracić dostęp do swojego konta. To drobiazg, bo najgorzej jest wtedy, gdy udostępnialiście komuś w wiadomości prywatnej swój numer dowodu, pesel, czy hasła do logowania w bankowości. Jeśli ktoś już ma dostęp do Waszego konta, to bez problemu pozna Wasze wrażliwe dane. Wiele osób dotknął problem z kradzieżą na BLIKA. Oszuści obeszli zabezpieczenie, uzyskali dostęp do komunikatora danej osoby i wysłali wiadomości do wszystkich znajomych z prośbą o pożyczkę
- mówi policjantka.
Co zrobić jeżeli weszło się w link z wirusem?
- Wyloguj się ze wszystkich urządzeń. Często tę funkcję znajdziesz w ustawieniach, w zakładce „Bezpieczeństwo i logowanie”.
- Zmień hasło na nowe. Zwróć uwagę, by chroniło konto na wysokim poziomie. Niech będzie całkowicie inne od poprzedniego, zawiera cyfry, mieszankę małych i dużych liter, a także znaki specjalne. Dzięki temu, za sprawą kilku kliknięć możemy odebrać dostęp do konta osobom, które nie powinny go mieć.
- Włącz dwustopniowe uwierzytelnianie. Ten krok sprawi, że zalogowanie się na twoje konto będzie wymagało znajomości znajomości większej ilości danych niż email i hasło.
- Odszukaj źródła problemu. Zrób przegląd zawartości swojego telefonu i sprawdź, która z pobranych rzeczy może stanowić źródło problemu. Jeżeli natrafisz na aplikację, której nie instalowałeś celowo, natychmiast ją usuń!
- Zaloguj się ponownie na swoje konto by sprawdzić, czy jedyne urządzenie, na którym jesteś zalogowany to twój smartfon czy komputer.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.