reklama

Region. 37 ofert wpłynęło w przetargach na zaprojektowanie i budowę trasy S8

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Region. 37 ofert wpłynęło w przetargach na zaprojektowanie i budowę trasy S8 - Zdjęcie główne

foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Chodzi o odcinki pomiędzy węzłami: Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe, Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód. Łączna długość tych trzech odcinków drogi ekspresowej S8 to 32,5 km.
reklama

W ramach tych zadań wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane zostaną przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie również system zarządzania ruchem. 

 

 

2,4 tys. pytań

Przetargi na wyłonienie wykonawców Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w maju. Zainteresowanie było bardzo duże.

W trakcie postępowań wpłynęło w terminie w sumie ponad 2,4 tys. pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi, by zainteresowani mogli w sposób prawidłowy sporządzić oferty.  W ramach postępowań przetargowych zorganizowaliśmy także spotkanie dla wykonawców, by przybliżyć przedmiot zamówienia w nowych uwarunkowaniach technicznych. To ze względu na fakt, że zamówienia te realizowane są w oparciu o nowe przepisy techniczno-budowlane, które weszły w życie we wrześniu ub. roku - mówią pracownicy GDDKiA.

Teraz analizują oferty.

 

Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe

W przetargu na odcinek Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe wpłynęło 12 ofert. Najniższa opiewała na kwotę 309 mln. 777 tys. 961 zł i 23 gr, a najwyższa na 437 mln. 731 tys. 498 zł i 24 gr. Budżet GDDKiA na realizację tego odcinka wynosi 516 mln. 867 tys. 857 zł i 14 gr.

Odcinek Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe o długości ok. 7,5 km, zostanie poprowadzony nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 i przebiegać będzie przez tereny gminy Kobierzyce. Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Kobierzyce Północ - połączenie z DK8 i z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz Kobierzyce Południe - połączenie z drogą wojewódzką nr 346.  Pomiędzy węzłami, po obu stronach trasy, zaplanowano Miejsca Obsługi Podróżnych Królikowice. Ponadto na odcinku wybudowane zostaną: estakada pełniąca również funkcję przejścia dla zwierząt, dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową, wiadukt w ciągu drogi ekspresowej pełniący również funkcję przejść dla zwierząt, cztery przepusty w tym trzy pełniące również funkcję przejść dla zwierząt.

 

Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski

Zaprojektowaniem i budową odcinka Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski zainteresowanych jest 12 wykonawców. Wartość najniższej oferty to 401 mln. 110 tys. 124 zł i 16 gr, a najwyższej 547 mln. 782 tys. 224 zł i 71 gr, przy budżecie wynoszącym 718 mln. 441 tys. 964 zł i 29 gr.

Odcinek Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, o długości ok. 13,8 km, przebiegał będzie nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 przez tereny gmin: Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Sobótka i Jordanów Śląski. Zaplanowano budowę węzła drogowego Jordanów Śląski - połączenie z obecną DK8 oraz drogami powiatowymi DP2075D i DP1989D. Ponadto na odcinku wybudowanych zostanie: pięć mostów pełniących również funkcję przejścia dla zwierząt, siedem wiaduktów nad drogą ekspresową, trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej (w tym jeden pełniący również funkcję przejść dla zwierząt) oraz trzy przepusty pełniące również funkcję przejść dla zwierząt. 

 

Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód

Na trzeci odcinek, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód wpłynęło 13 ofert, od 355 mln. 614 tys. 319 zł i 90 gr do 521 mln. 392 tys. 153 zł i 70 gr. Kosztorys dla tego odcinka opiewał na 677 mln. 906 tys. 250 zł.

Odcinek Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód, o długości ok. 11,2 km, poprowadzony będzie nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8 i przebiegać będzie przez tereny gmin Jordanów Śląski i Łagiewniki. Zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Łagiewniki Północ - połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39 oraz Łagiewniki Zachód - połączenie z drogą wojewódzką nr 384. Ponadto na odcinku wybudowane zostaną: dwa mosty pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt, cztery wiadukty nad drogą ekspresową, trzy wiadukty w ciągu drogi ekspresowej oraz sześć przepustów w tym pięć pełniących również funkcję przejść dla zwierząt.

 

Kryteria - cena to 60%

W każdym z przetargów zapisano takie same kryteria oceny ofert: cena (waga kryterium 60%), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające oraz konstrukcje wsporcze (20%) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem tj. w zakresie: konstrukcji pomostu, konstrukcji dźwigarów głównych, przyczółków, filarów, łożysk, izolacji wodoszczelnych, zabezpieczenia przerw dylatacyjnych, konstrukcji schodów i pochylni (20%). 

Podpisanie umów na realizacje inwestycji planowane jest w IV kwartale tego roku po zakończeniu postępowań przetargowych. Wyłonieni w przetargach wykonawcy będą mieli za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów, z wyłączeniem okresów zimowych. 

  

Bardo-Kłodzko w fazie przygotowawczej

Docelowo droga ekspresowa S8 zostanie zrealizowana na 87-kilometrowym odcinku drogi od Wrocławia do Kłodzka. Będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka drogi AOW/S8. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłem Kobierzyce Północ a węzłem Łagiewnikami Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu rezerwę w pasie rozdziału. Przetargi na kolejne odcinki, od Łagiewnik do Barda zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku. W trakcie prac przygotowawczych jest jeszcze odcinek z Barda do Kłodzka, dla którego jeszcze nie złożyliśmy wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla tego odcinka będziemy kontynuować prace projektowe po przeanalizowaniu połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Zakończenie całej inwestycji (Wrocław - Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033.

W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami - podkreślają drogowcy.  

 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama