reklama

Nowe zasady rejestracji bezrobotnych

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Google Maps

Nowe zasady rejestracji bezrobotnych - Zdjęcie główne

PUP zachęca do rejestracji elektronicznej. | foto Google Maps

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZ powodu epidemii koronawirusa zmieniły się zasady rejestracji bezrobotnych.

Powiatowy Urząd Pracy w Ząbkowicach Śląskich informuje, że wszystkie osoby, które chcą zarejestrować się jako bezrobotne lub poszukujące pracy mogą obecnie dokonać rejestracji w następujący sposób:

I.

Pełna rejestracja przez Internet (wymaga kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP lub podpis osobisty weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego). www.praca.gov.pl

 

II.

Przez elektroniczne zgłoszenie do rejestracji na formularzu KRB, po którym pracownik Powiatowego Urzędu Pracy skontaktuje się z Tobą telefonicznie w celu dopełnienia formalności związanych z rejestracją. Datą rejestracji w tym przypadku jest dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej przez pracownika Powiatowego Urzędu Pracy dokonującego rejestracji z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy. Usługa ta obowiązuje tylko w czasie ograniczenia funkcjonowania powiatowych urzędów pracy z przyczyn związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.

Jak dokonać zgłoszenia do rejestracji na formularzu KRB:

Krok 1.

Wejdź na stronę www.praca.gov.pl i wybierz „Rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy". Następnie wybierz „Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (KRB)". Dla ułatwienia możesz skorzystać z poniższego linku:

Krok 2.

Wybierz Powiatowy Urząd Pracy w Ząbkowicach Śląskich jako adresata wniosku i przystąp do wypełniania ankiety, która określi Twój status na rynku pracy ( bezrobotnego lub poszukującego pracy). Na końcu ankiety wpisz kod z obrazka.

 

 

Krok 3.

Wybierz „Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy" jako metodę rejestracji     i przystąp do wypełniania kolejnych pól formularza, załączając skany dokumentów na poszczególnych etapach ( świadectwa pracy, świadectwo szkolne, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności).

Krok 4.

Wyślij formularz elektronicznie do urzędu i czekaj na kontakt telefoniczny pracownika rejestracji w tej sprawie. Pamiętaj by podać do siebie numer telefonu, bez tego rejestracja nie będzie dokonana.

 

III.

W przypadku braku możliwości rejestracji elektronicznej, można dokonać rejestracji pobierając dokumenty niezbędne do rejestracji w siedzibie Urzędu w specjalne do tego przygotowanym miejscu , wypełnić, dołączyć ksero świadectw pracy szkolnych, a następnie przesłać je pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy 57 – 200 Ząbkowice Śląskie , ul. Powstańców Warszawy 7. Data stempla pocztowego będzie uznana za datę rejestracji, lub złożyć w siedzibie Urzędu lub Filii w Ziębicach w zaklejonej kopercie z napisem „Rejestracja, imię i nazwisko oraz nr telefonu”, a następnie wrzucić do pojemnika- skrzynki. W celu potwierdzenia rejestracji pracownik Urzędu skontaktuje się z Państwem telefonicznie.

 

Jeżeli zapoznali się Państwo z ww. zasadami i nadal mają pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy pod numerami telefonu:  / Ząbkowice Śląskie -74 8166702, 74 8166710/, / Filia Ziębice 74 8191447

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE