Koleją do Srebrnej Góry. Zaangażowanie w ten projekt wyraziło kilka gmin, które podpisały list intencyjny z marszałkiem województwa dolnośląskiego - Cezarym Przybylskim. Celem współpracy jest przejęcie i rewitalizacja przez samorząd wojewódzki kilku linii kolejowych, aby poprawić dostępność komunikacyjną i rozwijać turystykę i gospodarkę regionu. Wśród linii, które województwo dolnośląskie odkupiło od PKP S.A. 28 listopada 2019 r., znalazła się także trasa "Bielawa Zachodnia-Srebrna Góra", która ma ponad 100 km długości.
W ciągu dwóch lat Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu przygotowała dokumentację techniczną, która umożliwi przywrócenie ruchu pociągów na linii kolejowej nr 318 relacji Bielawa Zachodnia-Srebrna Góra. Sejmik Województwa Dolnośląskiego zatwierdził 15 listopada 2022 roku uchwałę budżetową na rok 2023, w której przewidziano kwotę 5 mln. 529 tys. 530 zł na rewitalizację tej linii kolejowej.
W środę, 22 lutego odbyło się spotkanie wójta Pawła Gancarza z przedstawicielami Bielawy i Radkowa dotyczące dalszych działań na rzecz odtworzenia Kolei Sowiogórskiej, która była kiedyś jednym z głównych magnesów turystycznych tego subregionu.
Realizacja pełnego zakresu rzeczowego przedmiotowego zadania stworzyłaby możliwość połączenia linii nr 318 z systemem sieci kolejowej, położonej po drugiej stronie Gór Sowich. W efekcie byłaby możliwość stworzenia połączenia kolejowego do Srebrnej Góry, ale także do Nowej Rudy, Radkowa, Narodowego Parku Gór Stołowych, a nawet do czeskich miast Broumov i Mezimesti
- mówi Paweł Gancarz.
Zobacz również: Pociągiem do Wrocławia? Wypełnij ankietę
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.