reklama
reklama

Daleko od ekspresówki

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Daleko od ekspresówki - Zdjęcie główne

Odcinka drogi S8 z Barda do Kłodzka wciąż nie ma na inwestycyjnej mapie. Politycy i drogowcy uspokajają, ale wątpliwości wciąż są.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościWciąż nie wiemy czy, a jeśli tak to kto, podjął decyzję o wykreśleniu z inwestycji droga ekspresowa S8 Wrocław - Kłodzko odcinka z Barda do Kłodzka. Odpowiedź na senatorskie zapytanie w tej sprawie niewiele wyjaśnia.
reklama

Odcinka drogi S8 z Barda do Kłodzka wciąż nie ma na inwestycyjnej mapie. Politycy i drogowcy uspokajają, ale wątpliwości wciąż są. Na pewno nie rozwiała ich odpowiedź wiceministra infrastruktury na senatorskie zapytanie w tej sprawie. W ministerialnej odpowiedzi nie znajdziemy żadnych konkretów. Może dlatego, że ojców sukcesu jest zawsze co najmniej kilku, a do porażki nikt przyznać się nie chce. Wciąż nie ma oficjalnej informacji, kto podjął decyzję i podpisał dokument, aby odcinek Bardo - Kłodzko doczepić do kolejnej, bardzo niepewnej inwestycji, mianowicie budowy ekspresówki z Kłodzka do przejścia w Boboszowie. Niepewnej, bo Czesi nie są zainteresowani budową drogi szybkiego ruchu po ich stronie tego przejścia granicznego. - Decyzję o takim przesunięciu na przełomie 2020 i 2021 roku podjął rząd PiS-u – stwierdził miesiąc temu Maciej Awiżeń, wojewoda dolnośląski, ale nie podał konkretnie, kto o tym personalnie zdecydował.

reklama

- Z mojej wiedzy wynika, że na pewno takie decyzji nie podjął rząd PiS - ripostował tymczasem senator Aleksander Szwed z PiS i złożył interpelację. Dostał odpowiedź od wiceministra Stanisława Bukowca, ale bardzo lakoniczną, bez jakichkolwiek konkretów.

Trzy dni temu zapytaliśmy o wymazany z inwestycyjnej mapy odcinek Michała Dworczyka, byłego posła i szef kancelarii premiera Morawieckiego, a obecnie europosła.

- W 2021 roku zapadła tylko decyzja o dodatkowych analizach związanych z budową odcinka Bardo-Kłodzko w związku z planami budowy obwodnicy Złotego Stoku. Rząd PiS do 2023 roku nie wykreśli, ani nie przeniósł tego odcinka do pozostającej w planach inwestycji Kłodzko – Boboszów – stwierdził Dworczyk. - Jeśli taka niekorzystna decyzja zapadła, to prawdopodobnie już w 2024 roku – dodał.

reklama

Cóż, wciąż zatem nie wiadomo, kto zawinił oraz kto i kiedy jest w stanie to odkręcić. Jak długo kłodzczanie będą skazani na wyjątkowo niebezpieczną drogę krajową nr 8 do Barda? Tego też nie wiadomo...

Wykręcił się ogólnikami
Senator Szwed pyta
Proszę o udzielenie informacji, czy inwestycja dotycząca budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław – Kłodzko przebiega zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. Czy prawdą jest, że doszło do rezygnacji z odcinka drogi S8 Bardo – Kłodzko? Jeśli tak, to proszę o udostępnienie decyzji w tym zakresie.

Wiceminister Bukowiec odpowiada (?)
W przypadku odcinka pomiędzy Bardem a Kłodzkiem informuję, że proces inwestycyjny jest na nieco wcześniejszym etapie, związanym z określeniem przebiegu drogi i uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Kwestia określenia przebiegu drogi na odcinku Bardo – Kłodzko wymaga bowiem dłuższego czasu i dodatkowych analiz, co związane jest z koniecznością korelacji prowadzonych prac z innymi inwestycjami, w tym rozważaną realizacją drogi ekspresowej S8 od Kłodzka do Boboszowa (granicy państwa z Czechami).

reklama

Wykonawcy odcinków nowej ekspresówki S8 (niestety tylko do Barda)
Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe ok. 7,5 km
Wybrano ofertę firmy Strabag Infrastruktura Południe o wartości 309 mln 777 tys. zł
>>>Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski ok. 13,8 km
Wybrano ofertę firmy PORR o wartości 401 mln 110 tys. zł
>>> Jordanów Śląski – Łagiewniki ok. 11,2 km
Wybrano ofertę firmy Budimex o wartości 355 mln 614 tys. zł
>>> Łagiewniki Zachód - Niemcza o długości ok. 9,3 km
Trwa wybór firmy budowlanej (oferty od 331 do 476 mln zł); podpisanie umowy w sierpniu lub wrześniu 2024
>>> Niemcza - Ząbkowice Śląskie o długości ok. 7,9 km
Wybrano ofertę firmy Mostostal Warszawa o wartości prawie 306 mln zł
>>> Ząbkowice Śląskie – Bardo o długości ok. 14 km
Wybrano ofertę konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud o wartości 378 mln 471  tys. zł
>>> Bardo – Kłodzko ten odcinek wrócił na etap prac przygotowawczych; nie ma nawet wyznaczonego i zatwierdzonego przebiegu drogi

reklama
Artykuł pochodzi z portalu nowaruda24.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama