Wysłaliśmy w tej sprawie zapytanie do PKP Polskich Linii Kolejowych S. A., Zakład Linii Kolejowych w Opolu. - Zostaną zabudowane urządzenia samoczynnego systemu przejazdowego kat. "B" z pół-drągami - mówi nam Barbara Matejko z PKP PLK. - Prace są na razie na etapie projektowania - dodaje. I zapewnia, że Zakład Linii Kolejowych w Opolu na bieżąco prowadzi prace polegające się na wykaszaniu traw przy przejazdach.
O tragicznej śmierci 27-latka pisaliśmy TUTAJ
W tym roku na feralnym przejeździe przeprowadzono asfaltowania dojazdów, a na nich zamontowano pasy spowalniające, co miało poprawić bezpieczeństwo przejazdu. - Ta tragedia nie musiała się wydarzyć! - zaznacza Barbara Matejko.
Co roku w Polsce na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi do około 200 wypadków, w których ginie kilkadziesiąt osób.
- To wciąż o wiele za dużo - przyznaje Matejko. - Pośpiech, ignorancja, brawura i brak rozsądku to najwięksi zabójcy na torach. Tarczą, chroniącą kierowców przed nieszczęściem, jest wiedza na temat przepisów i odpowiedzialność za siebie oraz inne osoby - dodaje.
Wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych są wyjątkowo drastyczne. Jednak stanowią mniej niż 1 proc. wszystkich wypadków komunikacyjnych.
- To nie zwalnia nas ze starań ograniczenia ich do zera. Za każdym z nich stoi ludzka tragedia. Dla nas stłuczka, kolizja czy potrącenie to nie jest kolejna cyfra do statystyk tylko człowiek, którego spotkało nieszczęście - zapewnia Barbara Matejko.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.