Policjanci z Ząbkowic ostrzegają przed oszustami podszywającymi się pod „PGE”. Za pośrednictwem wiadomości SMS, wzywają do uregulowania należności. Nie jest to nowy sposób oszustów, którzy jednak często wracają do starych i sprawdzonych metod. Podobna kampania phishingowa była wykorzystywana przez złodziei już w zeszłym roku. - W wiadomości jest informacja o konieczności dokonania dopłaty oraz link, który ma pozwolić szybko rozwiązać problem. Prowadzi on na fałszywą stronę, gdzie ofiara ma do wyboru kilka metod płatności. W tym miejscu nastąpi próba wyłudzenia danych kart lub loginów oraz haseł do bankowości elektronicznej - wyjaśnia Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji.
Na stronie PGE ukazało się ostrzeżenie, które mówi jak odróżnić prawdziwy SMS od wiadomości oszusta: „spółka podkreśla, że w SMS-ach przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr Klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych.”
- Zwracajmy uwagę na to, kto i co do nas pisze. Nie korzystajmy z linków, które otrzymujemy od nieznanych osób i nie logujmy się przez nie na swoje strony bankowe. Nie wpisujmy nigdzie numeru swojej karty, nie wpisujmy wygenerowanych kodów Blik. Aby nie paść ofiarą oszustów zachowajmy szczególną ostrożność - przestrzega policjantka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.