Reklama

Reklama

Powiat ząbkowicki. Oszust wyłudził 20 tyś. zł podszywając się pod pracownika banku

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Ilustracyjne

Powiat ząbkowicki. Oszust wyłudził 20 tyś. zł podszywając się pod pracownika banku - Zdjęcie główne

foto Ilustracyjne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

112 Powiat ząbkowicki. 20 tysięcy złotych straciła w wyniku oszustwa 45-letnia mieszkanka powiatu dzierżoniowskiego. Skontaktował się z nią mężczyzna ze wschodnim akcentem, który przekonywał, że jest pracownikiem banku, a jej pieniądze są zagrożone

Reklama

12 października to dzień bezpiecznego komputera, jednak nie dla wszystkich był on bezpieczny. Przekonała się o tym 45-letnia mieszkanka powiatu dzierżoniowskiego, która wczoraj zgłosiła się na komendę w Ząbkowicach Śląskich. Na jej telefon zadzwonił mężczyzna podając się za pracownika banku. Kobieta uwierzyła ponieważ na wyświetlaczu jej telefonu przy połączeniu widniała nazwa banku, w którym miała konto.

Fałszywy konsultant najpierw zapytał czy występowała o pożyczkę w kwocie 22 tysięcy złotych. Kobieta zaprzeczyła. Wtedy przekonał ją, że doszło do włamania na jej konto bankowe i jedyne wyjście z tej sytuacji to zainstalować na telefonie aplikację TeamViewer i przelać pieniądze na inne konto.

45-latka zainstalowała więc wskazany program na telefonie z aplikacją bankową, a następnie autoryzowała kilka kodów BLIK do wypłaty pieniędzy. W ten sposób straciła 20 tysięcy złotych. Niczego nie świadoma i przestraszona o swoje oszczędności kobieta zignorowała kilka niepokojących sygnałów. Po pierwsze, podający się za pracownika banku oszust miał wyraźnie wschodni akcent. Po drugie, przekonywał ofiarę, że w stacjonarnym oddziale banku nikt jej nie pomoże. Po trzecie, polecił zainstalowanie aplikacji i autoryzowanie wygenerowanych przez złodzieja kodów BLIK.

- Policja po raz kolejny przypomina by chronić swoje dane i nie udostępniać im osobom nieznanym. W szczególności nie instalować nieznanych programów lub aplikacji na urządzeniach połączonych z internetem, które mają dostęp do kont lub płatności. Banki nigdy nie żądają od klientów instalowania dodatkowych programów. Bądźmy ostrożni w rozmowach telefonicznych i nie wierzmy we wszystko co słyszymy, oszuści właśnie na to liczą - apeluje asp. szt. Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej komendy. 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy