To już ostatnia prosta przed Świętami Bożego Narodzenia oraz Sylwestrem. Ten okres w roku cechuje się przedświąteczną gorączką zakupów. Często na ostatnią chwilę zamawiamy prezenty modląc się w duchu by przyszły na czas. Dużo zadań i mało czasu sprawia, że jesteśmy roztargnieni i mniej zwracamy uwagę na szczegóły. To jednak właśnie szczegóły są ważne w transakcjach na odległość. Przekonała się o tym 47-letnia mieszkanka powiatu ząbkowickiego, która na jednym z popularnych portali sprzedażowych wystawiła ubrania dziecięce.
- Skontaktował się z nią chętny do zakupu. Kupujący poprosił o numer telefonu by przesłać link do transakcji. Niespodziewająca się oszustwa 47-latka numer podała i w przesłany link kliknęła. Następnie zalogowała się do swojego banku i została oszukana. Zamiast wpłaty, była wypłata i to niemała ponieważ 3 cyfrowa. Kobieta straciła niemal 3000 złotych - mówi Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji.
- Platformy sprzedażowe często oferują możliwość otrzymania pieniędzy za ich pośrednictwem. Może to kosztować parę złotych więcej lub zająć parę dni dłużej, jednak jest znacznie bezpieczniejsze zarówno dla kupujących jak również sprzedających na tych platformach. Przede wszystkim korzystając z internetu bądźmy ostrożni, w końcu chodzi o nasze dane, nasze bezpieczeństwo i nasze pieniądze - dodaje policjantka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.