W piątek, 2 lutego przez jeden z komunikatorów społecznościowych skontaktował się z 67-letnią mieszkanką powiatu ząbkowickiego „znajomy” prosząc o numer telefonu. Kobieta nic nie podejrzewając zrobiła to o co prosił. Następnie przyszła do niej informacja o możliwości wzięcia udziału w konkursie, w którym główną nagrodą była spora suma wpłacana na konto.
W wiadomości był aktywny link przekierowujący do strony wyłudzającej dane. Kobieta ufała „znajomemu”, dlatego krok po kroku wypełniała polecenia. W sumie w wyniku działania oszustów pokrzywdzona podała nie tylko swój numer telefonu, dane osobowe, ale również dane do konta i karty płatniczej - mówi aspirant sztabowa Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji.
Po około 3 godzinach i zatwierdzeniu kilku transakcji 67-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta i zablokowała konto oraz zgłosiła sprawę na policji. Niestety w wyniku działań cyberprzestępcy z konta kobiety do tego czasu wypłacono ponad 18 tys. zł. Okazało się również, że osoba z którą rozmawiała poprzez komunikator to nie był jej znajomy. Jego konto społecznościowe zostało przejęte przez przestępców i wykorzystane do kolejnych oszustw.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.