Do Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich zgłosił się mężczyzna, który powiadomił policjantów, że na portalu internetowym dokonał zakupu tony węgla, ale opału nie dostał, choć na wskazane konto bankowe wpłacił ponad 1 tys. 600 zł. Kontakt ze sprzedającym się urwał.
Policjanci apelują o rozwagę podczas internetowych zakupów oraz stosowanie zasady ograniczonego zaufania. Uważajmy też na okazje i promocje, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów - mówi aspirant sztabowy Paweł Pitoń.
Co należy zrobić zanim postanowimy zrobić zakupy przez internet:
* należy sprawdzić opinie o wybranym przez nas sklepie - wykorzystujmy do tego fora internetowe oraz serwisy specjalizujące się w zbieraniu tego typu informacji;
* należy pamiętać, że sklep internetowy jak każda inna firma, musi posiadać numer telefonu, adres i dane rejestracyjne - np. numery NIP i REGON. Powinien być też zamieszczony numer KRS, który można zweryfikować online;
* należy sprawdzić poprzez kontakt telefoniczny oraz e-mail wiarygodność sklepu;
* w razie jakichkolwiek podejrzeń powinno się przynajmniej przy pierwszym zakupie sprawdzić stan przesyłki w obecności kuriera;
* dobrze jest korzystać z ofert sklepów, które oferują możliwość śledzenia statusu zamówienia;
* przed przesłaniem pieniędzy należy upewnić się, czy w naszej skrzynce poczty elektronicznej pojawiło się potwierdzenie zamówienia;
* nie należy dokonywać transakcji przez tzw. „kupowanie poza aukcją” (oszuści najczęściej traktują serwis aukcyjny jako sposób pozyskania ofiary)
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.