reklama

Mieszkanka Ząbkowic została oszukana

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KPP Ząbkowie Śl.

Mieszkanka Ząbkowic została oszukana - Zdjęcie główne

foto KPP Ząbkowie Śl.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Na sygnaleOkazało się, że konto w portalu społecznościowym z którego kontaktował się oszust również nie jest jego, a sprawa jest zgłoszona już na policję.
reklama

Policja cały czas ostrzega o oszustwach internetowych oraz informuje o osobach, które zostały pokrzywdzone przez przestępców działających w sieci zgodnie z zasadą, że lepiej się uczyć na błędach innych niż własnych. Pomimo częstych apeli i ostrzeżeń nadal dochodzi do wielu przestępstw popełnianych w ten sposób. Często oszuści wykorzystują trudną sytuacje ofiar, ich wiek lub brak doświadczenia w transakcjach internetowych. W przypadku 36-letniej mieszkanki Ząbkowic Śląskich transakcja dotyczyła wystawionego na jednym z internetowych portali ogłoszeniowych elektrycznego samochodu/jeździka.

- Pojazd przeznaczony dla dziecka w wieku 2-5 lat miał być w bardzo dobrym stanie a przede wszystkim za darmo, odbiór osobisty. Zainteresowana przedmiotem kobieta skontaktował się z wystającym jeździk za pomocą komunikatora internetowego. Tam otrzymała wiadomośćże przez niezamierzony błąd pojazd, który miał być wystawiony lokalnie ukazał się również w innych miejscach. Mężczyzna, który chciał go oddać przekonywał 36-latkę, że to nie problem i wysyłka będzie ją kosztować jedynie 11 złotych gdyż ma on podpisaną umowę z firmą kurierską. Następnie przesłał kobiecie link do zapłaty za przesyłkę, w który ona kliknęła i postępowała zgodnie z instrukcjami - informuje Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji. - Zalogowała się do banku i za pomocą kodu SMS-a autoryzowała dwa przelewy. Zbyt szybkie potwierdzenie transakcji bez dokładnego czytania treści wiadomości kosztowało kobietę ponad 500 zł. Zabawki oczywiście nie otrzymała. Okazało się, że konto w portalu społecznościowym z którego kontaktował się oszust również nie jest jego, a sprawa jest zgłoszona już na policję. Pokrzywdzona nie była też jedyną osobą, które się dała nabrać przestępcy - dodaje. 

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
- nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie),
- jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz,
- przed potwierdzeniem transakcji SMS-em lub BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi,
- nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze,
- przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy,
- nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach,
- stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama